“Шуудангийн салбарын зохицуулалт-2019” зөвлөгөөнөөс гаргасан зөвлөмж
ХХЗХ

“Шуудангийн салбарын зохицуулалт-2019” зөвлөгөөнд оролцогчид Монгол Улсын  шуудангийн үйлчилгээг хуулийн хүрээнд зохион байгуулан, ДШХ-ноос тодорхойлж байгаа шуудангийн хөгжлийн дөрвөн тулгуур болох найдвартай, далайцтай, уялдаа холбоотой, уян хатан хөгжлийг чиг баримжаа болгон төрийн захиргааны байгууллага, зохицуулах байгууллага, үйлчлэгчдэд хандан дараах зөвлөмжийг гаргаж, хэрэгжүүлэхийг уриалж байна:

Нэг. Шуудангийн асуудал эрхэлсэн төрийн захиргааны байгууллага;

  • Шуудангийн тухай хуулийг дагаж гарах бодлогын баримт бичгүүдэд үндсэн сүлжээ болон үйлчилгээнд өрсөлдөөн оруулж, хэрэглэгчдийг чанартай хүртээмжтэй үйлчилгээгээр хангах бодлогыг тусган байгууллага иргэдийн саналыг авч боловсруулж, батлан хэрэгжилтийг хангуулах ажлыг шуурхай, чанартай зохион байгуулж дуусгах;
  • Шуудангийн байгууллагуудын хөгжлийн индекс 2IPD үзүүлэлтээр  Монгол улс 2019 онд 111 дүгээр байрт орсонтой холбогдуулан ДШХ-той мэдээлэл солилцон, индексийн уналтын талаар шинжилгээ хийж, дүгнэлт гаргах;
  • Шуудангийн үндсэн сүлжээ эзэмшигчийн үйл ажиллагаанд үнэлэлт, дүгнэлт өгч шаардлагатай арга хэмжээ авах;

Хоёр. Зохицуулах байгууллага;

  • Шуудангийн тухай хууль болон шинээр гарсан дүрэм, журам, стандартуудыг мөрдүүлж хэвшүүлэх, хэрэгжилтийг үнэлж, дүгнэх аргачлал, зөвлөмжөөр тусгай зөвшөөрөл бүхий байгууллагуудыг хангаж ажиллах;
  • Шуудангийн салбарт шуудангийн болон харилцаа холбооны салбарын инженер, мэргэшсэн технологийн ажилтнуудаар хүний нөөцийг бүрдүүлэх шаардлагыг хэрэгжүүлэхэд анхаарах;
  • Үндсэн сүлжээ ззэмшигч байгууллагад олгосон тусгай зөвшөөрлийн хүрээнд улс хоорондын шуудангийн логистик, тээврийн үйлчилгээнд МХЕГ, ГЕГ зэрэг холбогдох байгууллагатай хамтран үзлэг шалгалт хийн, Монгол улсын болон олон улсын хууль дүрэм, гэрээ хэлэлцээр зөрчигдөж байгаа эсэхийг тогтоон холбогдох арга хэмжээг яаралтай авах.

Гурав.Төрийн захиргааны байгууллага: (ХХМТГ, ХХЗХ, МХЕГ, АТГ, УХШИГГ, ГЕГ, АТҮТ)

1.         Хууль, дүрэм, журам, стандарт хэрэгжүүлэх ажлын хүрээнд:

  • Шуудангийн тухай хуультай нийцүүлэн дүрэм, журам, стандартуудыг боловсруулан гаргаж, олон нийтэд сурталчлах ажлыг зохион байгуулах;
  • Шуудангийн үйлчилгээ эрхлэгчдээс гаргаж байгаа санал санаачлагыг хүлээн авч төр, хувийн хэвшлийн түншлэлийг дэмжин сайжруулах;
  • Шуудангийн үйл ажиллагаанд тавигдах хяналт, шалгалт, зөвлөгөөг хуулийн дагуу явуулах;
  • Шуудангийн авто тээврийг хэрэгслийг авто зогсоол дээр саадгүй нэвтрэх боломжийг бүрдүүлэх;

2.         Газар шуудан, шуудан тээвэрлэлтийн хүрээнд:

  • Газрын шуудан, тээвэрлэлт, шуудангийн логистик үйлчилгээг хөгжүүлэх талаар үйлчлэгчээс гаргасан санал санаачлагыг дэмжин ажиллах
  • Тээврийн байгууллагатай хамтран ажиллан шуудангийн солилцооны нэгдсэн төвийг байгуулахад дэмжлэг үзүүлэх
  • Шуудангийн тасралтгүй ажиллагааг хангах үүднээс хяналт шалгалтын цагийн хуваарьт уян хатан хандах.

Дөрөв. Шуудангийн үйлчлэгчдэд;

  • Шуудангийн салбарт мөрдөгдөх хууль эрх зүй хэрэгжилтийг хангаж ажиллах;
  • Үйлчлүүлэгчид шуудангийн стандарт, шуудангийн үйлчилгээний технологи ажиллагааны дагуу ажиллах (MNS 6775:2019, MNS 5539:2019, MNS 6776: 2019);
  • Шуудангийн үйлчилгээний чанар, хүргэлтийн хугацаа мөрдөлт, найдвартай байдлыг ханган ажиллах;
  • Шуудангийн хаягийн бичвэр, шуудангийн нэгдсэн кодыг өдөр тутмын үйл ажиллагаандаа хэвшүүлэн, үйлчлүүлэгчдэд хаягийн бичвэрийн заавар зөвлөгөө өдөр тутам өгч байх;
  • Шуудангийн салбарт ажиллагсдыг мэргэшүүлэх, мэргэжлийн боловсон хүчнээр хангах ажлыг зохион байгуулах;
  • Монгол Улсын үндэсний аюулгүй байдлыг дээдлэн шуудангийн илгээмжид агуулагдах зүйлсийг Монгол Улсын болон олон улсын хууль тогтоомжид нийцүүлэн үйлчлүүлэгчээс хүлээн авч дамжуулах
  • Үйлчлүүлэгч хоорондоо шуудангийн өртөг зардлыг бууруулах, цаг хугацааг хэмнэх үүднээс шуудангийн харилцан холболтын гэрээг хийж ажиллах
С.Дашбалбар
ШИНЭЧЛЭГДСЭН: 2019/12/03
Мэдээ мэдээлэл
МЭДЭГДЭЛ
Дараах хуулийн этгээд /иргэн/ -үүд тус журамд заасан хугацааны дотор зөвшөөрлийн хугацаагаа сунгуулах хүсэлтээ ирүүлнэ үү.
01.27
Харилцаа холбооны зохицуулах хорооны 2020 оны ээлжит 1 дүгээр хуралдааны мэдээлэл
Монгол Улсын Харилцаа холбооны зохицуулах хорооны 2020 оны ээлжит 01 дүгээр хуралдааныг 2020 оны 1 дүгээр сарын 16-ны өдөр зохион байгуулав.
01.24
"ӨРГӨН НЭВТРҮҮЛГИЙН ХУУЛИЙН ХЭРЭГЖИЛТ- ОРОН НУТАГТ" ОРОН НУТГИЙН ТЕЛЕВИЗҮҮДИЙН УДИРДЛАГУУДЫН УУЛЗАЛТ
"ӨРГӨН НЭВТРҮҮЛГИЙН ХУУЛИЙН ХЭРЭГЖИЛТ- ОРОН НУТАГТ" сэдэвт орон нутгийн телевизүүдийн удирдлагуудын уулзалт 2020 оны 1 -р сарын 24 нд болно.
01.23
Мэдээлэл, харилцаа холбооны тоног төхөөрөмжид баталгаажуулалт хийх төлбөрийн хэмжээ журмын төсөлд санал авч байна
Мэдээлэл, харилцаа холбооны тоног төхөөрөмжид баталгаажуулалт хийх төлбөрийн хэмжээ журмын төсөлд санал авч байна
01.23
Санал гомдол шийдвэрлэлтийн мэдээ 2019 оны сүүлийн хагас жил
Харилцаа холбооны зохицуулах хороо нь Харилцаа холбооны тухай хууль, Радио долгионы тухай хууль, Шуудангийн тухай хууль болон бусад холбогдох хуулиар олгогдсон эрх, үүргийн хүрээнд “Харилцаа холбооны зохицуулах хороонд ирүүлсэн санал, гомдлыг хүлээн авах, хянах, шийдвэрлэх журам”-ын дагуу үйлчилгээ эрхлэгч, хэрэглэгчдийн санал, гомдлыг хүлээн авч шийдвэрлэдэг.
01.22
ТУСГАЙ ЗӨВШӨӨРӨЛ ЭЗЭМШИГЧИД ЦАХИМ ХУУДСААР ТАЙЛАН МЭДЭЭ ИРҮҮЛЭХ ТУХАЙ
Харилцаа холбооны зохицуулах хороо нь тусгай зөвшөөрөл эзэмшигчдээс батлагдсан маягтын дагуу жил бүр статистик тайлан мэдээг гаргуулан авдаг. 2019 оны жилийн эцсийн статистик тайлан мэдээгээ 2020 оны 02-р сарын 20-ний дотор статистик тайлан мэдээний программд шивж, тоон гарын үсгээр баталгаажуулж ирүүлнэ үү.
01.22
Санал гомдол шийдвэрлэлтийн мэдээ 2019 оны 12 сар
Санал гомдол шийдвэрлэлтийн мэдээ 2019 оны 12 сар
01.22
ЗӨВШӨӨРӨЛ ЭЗЭМШИГЧДЭД МЭДЭГДЭХ НЬ
Тусгай зөвшөөрөл, эрхийн бичиг, бүртгэлийн гэрчилгээ эзэмшигч нь холбогдох хууль тогтоомж, журам, гэрээнд зааснаар шинээр зөвшөөрөл авч байгаа тохиолдолд эхний жилийн төлбөрийг шийдвэр гарсан өдрөөс хойш 30 хоногийн дотор, ээлжит жилийн төлбөрийг тусгай зөвшөөрөл олгосон тухай шийдвэр гарсан өдрөөс нэг сарын өмнө төлсөн байх үүрэгтэй бөгөөд заасан хугацаанд төлбөрөө бүрэн төлж барагдуулаагүй тохиолдолд МОНГОЛ БАНКНЫ ЗЭЭЛИЙН МЭДЭЭЛЛИЙН САНД зөвшөөрөл эзэмшигчийн мэдээллийг нийлүүлэх болсныг мэдэгдэж байна.
01.15
Санал гомдол шийдвэрлэлтийн мэдээ 2019 оны 11 сар
Санал гомдол шийдвэрлэлтийн мэдээ 2019 оны 11 сар
01.15