Харилцан холболт
ХХЗХ

Харилцан холболтын зохицуулалтын гол зорилго нь

  1. Харилцан холбогдохыг дэмжих
  2. Зах зээлийн хүчийг удирдах
  3. Техникийн харилцан уялдаа, зохицолдоог хангах явдал юм.

Харилцан холболт (interconnection) гэдэг нь нэг үйлчлэгч өөрийн үйлчилгээг бусад сүлжээний хэрэглэгчдэд хүргэх, өөрийн хэрэглэгчдэд бусдын үйлчилгээг хүртээх зорилгоор сүлжээгээ бусдын сүлжээнд холбож буй техникийн болон санхүүгийн үйл ажиллагаа, арилжааны хэлцэл юм.

Харилцаа холбооны зохицуулах хороо нь Харилцаа холбооны тухай Монгол Улсын хуулийн 9.1.4, 22.1-т заасан бүрэн эрхийн хүрээнд сүлжээ хоорондын харилцан холболтын  журмыг баталж, харилцан холболтын гэрээний загварыг гарган мөрдүүлэн ажиллаж байна.

Харилцаа холбооны тухай хууль болон Сүлжээнд холбогдох болон сүлжээ хоорондын харилцан холболтын ерөнхий журам, төлбөр тогтоох тухай аргачлалын хүрээнд харилцан холболтын төлбөрийг тогтоохдоо өртөгт баримжаалж тогтоодог. Харилцан холболтын төлбөр гэдэг нь бусад цахилгаан холбооны үйлчилгээ эрхлэгчдийн сүлжээнд холбогдож хэрэглэгчиддээ үйлчилгээ үзүүлснийхээ төлөө тухайн холбогдсон цахилгаан холбооны үйлчилгээ эрхлэгчид төлж буй нэгж үйлчилгээний төлбөр юм.

Харилцан холболтын үйлчилгээний төлбөрийг үйлчлэгчид харилцан холболтын гэрээ байгуулахаас 21 хоногийн өмнө журмын дагуу (10.3.1-д заасан) хянуулахаар ХХЗХ-нд ирүүлэх үүрэгтэй ба журмын дагуу харилцан холболтын гэрээг байгуулж, талууд гарын үсэг зурсан өдрөөс хойш ажлын 10 хоногийн дотор ХХЗХ-нд бүртгүүлнэ. Мөн гэрээнд орсон нэмэлт өөрчлөлт бүрийг тухай бүр бүртгүүлж байна.

            Харилцаа холбооны зохицуулах хороонд бүртгүүлсэн харилцан холболтын гэрээнүүд

Харилцаа холбооны тухай хуулийн  

22.1-д заасны дагуу тусгай хэрэглээний холбооны сүлжээ эзэмшигч, дотоодын хэрэглээний сүлжээ бүхий болон шинээр сүлжээ байгуулах этгээд бусдын өмчлөлийн сүлжээнд холболт хийхдээ сүлжээ хоорондын зааглах цэгт тавигдах нэмэгдэл шугам, тоног төхөөрөмжийг хариуцна.

Сүлжээний зааглах цэгийг “Сүлжээнд холбогдох болон сүлжээ хоорондын харилцан холболтын ерөнхий журам”-ын “Зааглах цэг тодорхойлох тухай ” 6 дугаар зүйлд заасны дагуу тогтооно.

Харилцан холболтын чиглэлээр гарсан шийдвэр, мэдээллүүд

  • “Харилцан холболтын орлого хуваарилах зарчмыг хянан батлах тухай” 2009 оны 12 дугаар сарын 25-ны 61-р тогтоол. 

            Уг тогтоолоор харилцан холболтын төлбөр орлого хуваарилах зарчмыг газар зүйн ялгаваргүй болгож тогтоосноор Монгол Улсын цахилгаан холбооны сулжээ хоорондын дотоод харилцан холболт болон үйлчилгээ эрхлэгчдийн үйлчилгээний тариф газар зүйн ялгаваргүй болсон.

  • “Харилцан холболтын орлого хуваарилах зарчмыг хянан батлах тухай” 2011 оны 04 дүгээр сарын 24-ны 23-р тогтоол.

            Энэхүү тогтоолоор Үүрэн телефон холбооны үйлчилгээ эрхлэгчид хоорондоо болон үүрэн суурин, суурин үүрэн телефон холбооны үйлчилгээ эрхлэгчид харилцан холболтын төлбөр орлого хуваарилах тэгш хэмт зарчимд шилжсэн.

С.Дашбалбар
ШИНЭЧЛЭГДСЭН: 2015/11/05
Мэдээ мэдээлэл
Тусгай зөвшөөрлийн бүртгэл, төлбөр тооцооны программд нэвтрэх заавар
Тусгай зөвшөөрлийн бүртгэл, төлбөр тооцооны программд нэвтрэх заавар
11.14
“Шуудангийн салбарын зохицуулалт-2019” зөвлөгөөн зохион байгуулагдаж байна
Харилцаа холбооны зохицуулах хороо нь “Шуудангийн салбарын зохицуулалт-2019” сэдэвт төр, хувийн хэвшлийн байгууллага, тусгай зөвшөөрөл эзэмшигчид оролцсон ээлжит зөвлөгөөнийг 2019 оны 11 дүгээр сарын 13, 14-ний өдрүүдэд Улаанбаатар хотод зохион байгуулж байна.
11.13
Үйлчилгээ эрхлэгч, хэрэглэгчийн боловсролд
Үйлчилгээ эрхлэгч, хэрэглэгчийн боловсролд
11.13
Харилцаа Холбооны Зохицуулах Хорооноос тусгай зөвшөөрлийн төлбөр тооцооны системд (bill.crc.gov.mn) нэвтрэх зааврыг хүргүүлж байна
Харилцаа Холбооны Зохицуулах Хорооноос тусгай зөвшөөрлийн төлбөр тооцооны системд (bill.crc.gov.mn) нэвтрэх зааврыг хүргүүлж байна
11.12
Шуудангийн салбарын зөвлөгөөн
“Шуудангийн салбарын зохицуулалт-2019” сэдэвт төр, хувийн хэвшлийн байгууллага, тусгай зөвшөөрөл эзэмшигчид оролцсон зөвлөгөөнийг 2019 оны 11 дүгээр сарын 13, 14-ний өдрүүдэд
11.12
Санал гомдол шийдвэрлэлтийн мэдээ 2019 оны 9 сар
Санал гомдол шийдвэрлэлтийн мэдээ 2019 оны 9 сар
11.08
Санал гомдол шийдвэрлэлтийн мэдээ 2019 оны 8 сар
Санал гомдол шийдвэрлэлтийн мэдээ 2019 оны 8 сар
11.08
Харилцаа холбооны салбар хуулиудын нэмэлт өөрчлөлтийн танилцуулга
Харилцаа холбооны салбар хуулиудын нэмэлт өөрчлөлтийн танилцуулга
11.07
Санал хүсэлт шийдвэрлэлтийн байдал
Шийдвэрлэлтийн байдал
11.07
ДДэшТВ ХХК, Юнивишн ХХК-ийн сүлжээгээр нэвтрүүлж буй телевиз, сувгуудын дууны түвшинд хийгдсэн хэмжилт, тохируулгын 2019 оны III-р улирлын дүн мэдээ
Өргөн нэвтрүүлгийн телевиз, сувгуудын дууны түвшин тогтмол бус байгаа шалтгаан, цаашид авах арга хэмжээ
11.06